Jak utrzymać pamięć w dobrej formie?

 

   Pamięć to coś ważnego w życiu każdego z nas. Bez niej nie bylibyśmy w stanie prawidłowo funkcjonować, dlatego warto ją wspierać i utrzymywać w dobrej formie. Bardzo ważne są ćwiczenia pamięci, poprzez wprowadzenie mózgu w pracę i rozruszanie układu nerwowego. Problemy z pamięcią utrudniają życie, jednak można temu zapobiec, wykonując różnego rodzaju ćwiczenia wspierające pamięć i koncentracje.

 



  Praca mózgu, który odpowiada za naszą sprawność fizyczną i psychiczną, jest ważna, dlatego należy każdego dnia poświęcić kilka minut na ćwiczenia, które będą ją wspierać. Działanie mózgu uzależnione jest od genów oraz nas samych i naszego otoczenia, na który mamy wpływ. Możemy z łatwością wpłynąć na rozwój mózgu, na jego pracę i umiejętności. Dobrze pracujący mózg wolniej się starzeje, a jego stan pozwala długo cieszyć się dobrą pamięcią.

Jak ćwiczyć pamięć?


  Pamięć mózgu i umysłu można ćwiczyć na wiele sposobów, najważniejsze jest mieszanie różnych technik i ich łączenie, aby dały jak najlepsze efekty. Mózg jest jak plastelina, zastały robi się twardy i źle pracuje, miękki i elastyczny pozwala na efektywną pracę, dlatego należy go „rozgrzewać i pobudzać do pracy”.

Na dobrą pamięć ma wpływ:

- rozwiązywanie łamigłówek i krzyżówek- zachęcają szare komórki do pracy, odszukują w pamięci haseł, ważnych informacji.
- granie w gry logiczne, układanie puzzli- usprawniają myślenie.
- czytanie książek- pobudza neurony do pracy, daje większy zasób słów, które przekładają się na wymowę, a to na pamięć.
- uczenie się języków obcych- zwiększa koncentrację i uwagę na nowej rzeczy. Poprawia nie tylko pamięć mózgu, ale i wpływa na pewność siebie, wolniejsze starzenie się umysłu, może zapobiegać chorobie Alzheimera.
- uprawianie sportu- ruch dotlenia poprzez szybszą akcję serca i przepływ krwi i wspiera pracę komórek mózgu oraz wpływa na jego działanie.
- odpowiedni czas odpoczynku i snu- zmęczenie wpływa na słabą koncentrację i pamięć. Odpoczynek i relaks pozwalają na regenerację pracy mózgu, a także wspierają proces zapamiętywania.
- zdrowa dieta- jedzenie świeżych owoców i warzyw, spożywania dużej ilości białka, ryb, orzechów i nasion, olej wspiera pracę mózgu. Należy unikać cukru i węglowodanów.
- picie wody- odwodnienie i brak minerałów w organizmie „paraliżuję” myślenie.
- zioła- pamięć można wspierać także przy użyciu natury i ziół, jednak przed ich wprowadzeniem należy poradzić się specjalisty. Problemy z pamięcią mogą być wynikiem np. choroby i wtedy będzie potrzebne odpowiednie leczenie. Zioła na pamięć wpływają na pracę mózgu, poprzez zwiększenie przepływu krwi, dotlenienie i zwiększenie dopływu składników odżywczych dla mózgu. N temat ziół na pamięć można przeczytać na stronie: devaharmony.com/pl/ziola-na-pamiec-i-koncentracje/

Ćwiczycie swoją pamięć czy czekacie na pierwsze objawy zapominalstwa?

 

Wpis reklamowy

2 komentarze:

  1. Ćwiczenie pamięci to bardzo ważna kwestia, która zaprocentuje w jesieni życia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od pewnego czasu stosuję suplementy diety poprawiające koncentrację i naprawdę sobie je chwalę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, czas nie pozwala mi na każdy odpowiedzieć, ale wszystkie czytam i cieszę się, że zostawiasz po sobie ślad. Komentarze z linkami są usuwane.

Wypowiadając się na blogu zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

Copyright © Anszpi blog , Blogger