Link building- na czym polega i jak wpływa na pozycjonowanie?



  Pozycjonowanie stron to złożony schemat działań, jakie powinny być wykonywane wokół danej strony. Jednym z tych działań jest linkowanie, inaczej nazywane link building.  Rozróżniany dwa rodzaje pozyskiwania linków do danej witryny: linki wewnętrzne i zewnętrzne. Czym się różnią i jakie korzyści przynoszą.





Linkowanie  wewnętrzne


  Linki zamieszczone w danej domenie z jednej na drugą stronę. Dzięki nim roboty Google łatwiej i szybciej poznają daną stronę i jej treści. Linkowanie wewnętrzne przynosi  wiele zalet, mających wpływ na odbiór danej strony. Dobrze umieszczone linkowanie zmniejsza liczbę odrzuceń, czyli gdy dany użytkownik wejdzie na stronę w celu znalezienia ciekawych dla niego informacji, zauważa kolejny interesujący temat, dzięki linkowaniu i przechodzi na niego. Takie działanie także podnosi czas spędzony na danej stronie przez czytelnika. Odnośniki (słowa) linkowane podnoszą pozycję słów kluczowych w wyszukiwarkach. Ten sposób linkowania jest bezpieczniejszy od zewnętrznego, minimalizuje możliwość otrzymania kary za spamowanie. Słowa z hiperłączami nie powinny mieć atrybutu nofollow.


Linkowanie zewnętrzne


  Linki do danej witryny odsyłające z innych stron. Im więcej takich linków, tym dana strona traktowana jest przez Google jako wartościowa i pomocna. Co z kolei sprawia, że treści na stronie są umieszczane wyżej w wyszukiwarce. Oczywiście nie tylko ilość linków jest ważna, ale jakoś stron, z których one wychodzą. Linki zewnętrzne można pozyskać, poprzez katalogi, ze stron o podobnej tematyce, z mediów społecznościowych, poprzez komentowanie blogów. 


Linki dofollow i nofollow


  Podczas pozyskiwania linków ważne są także przypisane im atrybuty, gdzie wyróżniamy: dofollow i nofollow. Linki te różni ich wartość i siła. Dzięki tym atrybutom roboty Google z góry mają założone, jak powinny traktować dany link. Dobry i przydatny link powinien być oznaczony jako dofollow, oznacza to, że strona, która umieszcza link oddaje część swojej wartości na rzecz linkowanej strony i wzmacnia jej pozycję. Link oznaczony jako nofollow zalicza się do liczby zdobytych linków na daną stronę, ale nie wzmacnia jej wartości (albo wzmacnia w bardzo małej ilości), ponieważ nie przekazuje ich od siebie. Linki te wiążą się także z mniejszym zaufaniem dla robotów Google, które je omijają.
 

  Niedawno Google wprowadziło dodatkowe oznaczenia linków, które wkrótce mają wejść w życie. Sponsored to wartość atrybutu przypisana dla linków sponsorowanych, które zostały w pewien sposób opłacone i zamieszczane najczęściej w wpisach na blogach. Ugc to drugi atrybut, który dotyczy użytkowników pozostawiających komentarze na forach i blogach.


Zwracacie uwagę na linkowanie podczas pozycjonowania? 




 ***

  Inne wpisy dotyczące pozycjonowania, które mogą Cię zainteresować:
Jak samodzielnie pozycjonować bloga? 15 zasad
Na czym polega pozycjonowanie stron?











12 komentarzy:

  1. Dowiedziałam się kilku ciekawych rzeczy :)
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo pomocny wpis, dużo przydatnych informacji. Przeczytałam raz, teraz muszę to przetrawić i przeczytać jeszcze raz ;-) Dziękuję za podzielenie się wiedzą na tak istotny temat :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od tego wpisu juz trochę minęło. Staram się zwracać na to uwagę, ale czasami wpisy wydają mi się przez to sztuczne. Muszę nad tym popracować jeszcze.

      Usuń
  3. Coś nowego, bardzo interesujący i przydatny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten termin słyszę po raz pierwszy, interesujący post dla zainteresowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pozycjonowanie to bardzo ważny temat dla każdego blogera. Każdy z nas chciałby żeby jego blog był widoczny. Chętnie skorzystamy z porad 😁

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś na ten temat słyszałam i czytałam, ale nie do końca ogarniam całość :P A bloga mam 6 lat xD

    OdpowiedzUsuń
  7. Linki wewnętrzne staram się dodawać, ale o zewnętrznych często zapominam. Kiedyś ktoś powiedział mi, że to niekorzystne, a ja głupia posłuchałam... Super, że dzielisz się z nami tą wiedzą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dopiero zagłębiam się w temat pozycjonowania stron, małymi kroczkami do przodu. Dzięki Twojemu wpisowy dowiedziałam się czegoś nowego. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Część moich wątpliwości zostało rozwianych w tym wpisie u Ciebie. Sądzę, że każdy bloger powinien się temu bliżej przyjrzeć.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, czas nie pozwala mi na każdy odpowiedzieć, ale wszystkie czytam i cieszę się, że zostawiasz po sobie ślad. Komentarze z linkami są usuwane.

Wypowiadając się na blogu zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

Copyright © Anszpi blog , Blogger