Jak skutecznie wyeksponować nowy produkt w sklepie?
Na rynku pojawia się nowy świetny produkt, sprowadzasz go do sklepu i co dalej? Dobra ekspozycja i prezentacja produktu, pozwala zwrócić na niego uwagę klientów i zachęcić do zakupu. W jaki sposób należy przygotować ekspozycję? Warto zastosować merchandising, czyli właściwie umieścić produkt w sklepie.
Zasady ekspozycji produktów w sklepie:
1. Miejsce ustawiania- nowy produkt, który ma przyciągnąć uwagę klientów, powinien znajdować się w miejscu, gdzie przechodzi najwięcej osób w sklepie i jest największa szansa, że zauważą produkt np. blisko kasy, zaraz przy wejściu.
2. Sposób ekspozycji- największą uwagę przyciągają dostawiane regały lub stojaki, które nie zlewają się z innymi w sklepie. Można w tym celu użyć tekturowych stojaków, idealnie dopasowanych do produktu, który chcemy pokazać. Takie stojaki umożliwiają dostosowanie ich do miejsca jakim dysponujemy na prezentacje w sklepie. Do wyboru jest wiele rodzajów stojaków: półkowe, podłogowe, naladowe, płaskie, totemy. Możemy znaleźć je w sklepie ST Print. Dodatkową zaletą regałów tekturowych jest łatwość i szybkość składania.
3. Ułożenie produktu- chcąc zwrócić uwagę na nowy produkt, musi on „wpaść” w oko, dlatego ważna jest wysokość na jakiej się znajduje. Najlepsza wysokość od podłoża to ok. 130-150cm. Ustawiona ekspozycja na wysokości naszego wzroku ma największą szansę na przyciągnięcie uwagi. Ważne jest tez ułożenie, pierwsze spojrzenie powinno dać klientowi wizję produktu od przodu, a także z innych stron, aby szybko go poznać.
4. Ilość produktu- puste miejsca, źle wyglądają dlatego należy pilnować, aby ekspozycja była cały czas wypełniona produktem i z daleka widoczna.
5. Etykieta z ceną- klient musi znać cenę produktu, dlatego jej brak przy stanowisku zniechęca do zainteresowania się produktem, a tym bardziej do zakupu. Cena powinna być widoczna i zrozumiała.
Dobrze zaprezentowany i eksponowany produkt ma dużą szansę na zdobycie uwagi klienta i zainteresowanie. Jeśli chcemy pokazać coś nowego, sprzedać dany towar musimy się do tego przygotować i dobrze eksponować daną rzecz. Warto pamiętać, że klienci często kupują oczami.
Zwracacie uwagę na ekspozycję danych produktów w sklepie?
Przydatny wpis :)
OdpowiedzUsuńBardzo przydatne rady dla osób pracujących w sklepie :)
OdpowiedzUsuńZnam bardzo dobrze zasady eksponkwania produktów w sklepach. Pracowałam przez 10 lat w handlu i byłam vm więc się tym zajmowałam codziennie.
OdpowiedzUsuńTo prawda. Jak produkty nie są dobrze wyeksponowane to ich sprzedaż nie będzie skuteczna. Ciekawy pomysł na wpis, z pewnością się komuś przyda.
OdpowiedzUsuń