05.11.2018

Jak reklamować swoją firmę? 6 sposobów na reklamowanie firmy




  „Reklama dźwignią handlu” - to powiedzenie jest idealnym podsumowaniem wszelkich działań mających na celu reklamowanie firmy. Dobra reklama w łatwy i szybki sposób potrafi zdziałać cuda, podnosząc znajomość marki i zainteresowanie jej ofertą przez klientów. Na reklamowanie firmy jest wiele sposobów, warto dostosować je do swojej działalności i grupy odbiorców. Poznajcie 6 sposobów na reklamowanie firmy. 


Sposoby na reklamowanie firmy:

  • Ulotki- tani i skuteczny sposób do reklamowania lokalnych firm w danym miejscu. Ulotki łatwo rozprowadzić na danym terenie i tym sposobem trafić do dużej ilości potencjalnych klientów. Dobra ulotka powinna być czytelna i zawierać najważniejsze informacje.
  • Reklama w gazecie- dobry sposób na reklamę dla lokalnych firm w gazecie lokalnej lub dużych na czasopismach ogólnodostępnych na terenie całego kraju, chcących dotrzeć do dużego grona osób. Koszt ogłoszenia zazwyczaj jest niski, jednak należy powtarzać go cyklicznie.
  • Tablice reklamowe- duże bilbordy znajdujące się w ruchliwym miejscu dają wiele możliwości, ogląda je wiele osób i nieświadomie utrwala w głowie ich zawartość. Chwytliwe hasła reklamowe zwracają na siebie uwagę i przyciągają odbiorców.
  • Reklama w telewizji- kosztowna forma reklamy dla dużych ogólno krajowych firm. Reklama daje możliwość dotarcia do bardzo dużej ilości osób, zwłaszcza emitowana w godzinach szczytu oglądalności. Skuteczna reklama powinna być krótka, treściwa i ciekawa, aby odbiorca chciał ją zobaczyć.
  • Strona internetowa- wiele osób szuka informacji i firm korzystając z internetu, więc wśród sposobów na reklamowanie firmy nie może brakować tej opcji. Dobra strona internetowa wykonana profesjonalnie i dobrze wypozycjonowana w wyszukiwarkach przynosi wiele pozytywnych efektów w promocji usług firmy i zainteresowania nimi klientów.
  • Gadżety reklamowe- tani i skuteczny sposób na reklamowanie marki, poprzez obdarowywanie potencjalnych lub stałych klientów upominkami. Zalety korzystanie z gadżetów możecie poznać tutaj.


  Sposób reklamowania firmy powinien być dostosowany do potrzeb marki, a także jej klientów. Warto zainwestować w kilka rozwiązań mających na celu rozreklamowanie firmy, zwiększenie jej znajomości wśród konkurencji i stworzenie dobrego wizerunku. Stworzenie dobrej reklamy to przede wszystkim współpraca między ludźmi i podejmowanie wspólnych decyzji.


  Znacie inne sposoby na reklamowanie firmy? Który z podanych sposobów według z Was jest najlepszy?


 

45 komentarzy:

  1. wszystkie te aspekty są bardzo ważne gdy chcemy odnieść sukces i podnieść rozpoznawalność własnej marki

    OdpowiedzUsuń
  2. moim zdaniem reklama w biznesie jest najważniejsza

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiednia reklama, to połowa sukcesu. Z tego co wiem, dobrze spisują się cukierki reklamowe. Każdy zapamiętuje firmę z logo znajdującym się na słodkim cukierku. Oczywiście każdy ma inny sposób. Najważniejsze, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej.

    OdpowiedzUsuń
  4. reklama w telewizji to chyba już wyższa półka ale daje na pewno efekt

    OdpowiedzUsuń
  5. Marketing szeptany i polecenia też robią dobrą robotę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Reklama dźwignią handlu myślę że ta prowadzona w internecie jest najbardziej efektowna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie z nich są bardzo ważne :) Która jest najlepsza? - nie wiem, każdemu z nas co inne zapada w pamięci. Raz może być to reklama telewizyjna, innym razem gadżet reklamowy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiele firm wykorzystuje też do reklamy media społecznościowe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba w dzisiejszych czasach ludzie najwięcej szukają w Internecie informacji...

    OdpowiedzUsuń
  10. 3 raz piszę tego posta. Nie wiem, czy coś u mnie, czy ze stroną, ale przeładowało mnie 2 razy i post zniknął. Teraz piszę poza przeglądarką.


    1. można kupić reklamę w Google albo na FB. Podobno targetują pod użytkownika, że ma szansę trafić do osoby, która bd zainteresowana
    2. można prowadzić fan page na FB albo profil na Instagramie czy Twitterze, vlog na Youtube itp.
    3. reklamy TV są drogie, dziesiątki tysięcy za 30 sekundowy spot - https://businessinsider.com.pl/media/reklama/koszt-reklamy-telewizyjnej/2rjtmpd
    4. ulotki rozdawane i tak większość ludzi wyrzuca bez czytania, ew. naklejana gdzieś to jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  11. Strona Internetowa i wszystkie rodzaje web marketingu, jakie świat poznał. Z przedstawionych przez Ciebie sposobów tyko punkt przedostatni nadawałby się do promocji mojej firmy i z niego korzystam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wielka szkoda, że nie odpisujesz na komentarze.
    Rozumiem, że ogranicza Cię czas ale uważam, że zdecydowanie lepiej byłoby dodawać posty nieco rzadziej i mieć wtedy czas odpisać komentującym.
    Jeżeli zależy Ci na czytelnikach to może warto byłoby się nad tym zastanowić?

    Kiedyś bardzo lubiłam Twojego bloga, pisałaś ciekawie, dodawałaś dużo zdjęć swoich włosów i całej siebie, a jakiś czas temu Twój blog zamienił się w jeden wielki post sponsorowany, przeplatany współpracą i setką banerów, reklam i linków.
    Rozumiem że to dla Ciebie jest źródło zarobku a otrzymywane kosmetyki to też duża oszczędność, ale naprawdę nie wygląda to dobrze względem czytelników.
    Ja wiem że to jest Twój blog i jeśli mi się nie podoba to nikt mnie tu siłą nie trzyma, niemniej uważam że mam prawo wyrazić swoją niepochlebną opinię, tym bardziej że kiedyś na prawdę lubiłam czytać Twoje posty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpisywanie na każdy komentarz to długie godziny, a wiele osób nie wraca do raz przeczytanych wpisów aby sprawdzić co odpisałam. Odpisuje na pytania jeśli ktoś je zada. Jeszcze kilka tygodni temu odpowiadałam na każdy komentarz, może czas pozwoli mi do tego wrócić jednak skoro nie widzę odpowiedzi to nie wiem czy ma to sens.
      Jeśli chodzi o zdjęcia włosów dostawałam sygnały, że to nudne pisać tylko o włosach, dlatego poszerzyłam dość szeroko tematyke na blogu przez co więcej osób tutaj trafia.
      Blog nie jest jednym wielkim postem sponsorowanym i szkoda że tak uważasz, nie ma tu samych reklam czy linków, ale każdy widzi co chce widzieć. Co do kosmetyków to wiele kupuje sama i je opisuje, nie działam tylko na współpracach.
      Szkoda, że blog przestał Ci się podobać jednak nie da się każdemu dogodzić.

      Usuń
    2. Cóż, ja jakiś czas temu przestałam komentować właśnie dlatego że nie odpisywałaś, to po co się dalej produkować skoro autor i tak to olewa.
      Każdy widzi co chce widzieć - patrzę na stronę główną i w każdym jednym wpisie znajduje się link do firmy która go sponsoruje, co chwilę nowości makijażowe pokazywane całymi paletami czyli na pewno nie zakupione samodzielnie.
      Nie nazwałabym tego poszerzeniem tematyki, a zlepkiem wszystkiego co można zareklamować :(

      Usuń
    3. Przykre to co mówisz, ale szanuje Twoje zdanie. Zawsze możesz czytać tylko te wpisy które Cię interesują. Czytam każdy komentarz i nie olewam ich, są dla mnie ważne ale nie jestem w stanie na każdy odpowiedzieć.
      Nie wiem gdzie widzisz w każdym wpisie link do jakiejś strony skoro ich nie ma tam. Fakt są odnośniki do różnych firm ale nie w takiej ilości jak sugerujesz.
      Cieszę się, że wyrażasz swoje zdanie ale będę wdzięczna za podpisanie się pod nim. Mieć odwagę mówić to co się myśli jest fajne ale trzeba jeszcze mieć odwagę się pod tym podpisać

      Usuń
  13. W dzisiejszych czasach to najszybciej strona internetowa i telewizja, ale wszystkie propozycje są ważne, byle tylko doszło do jak najwięcej ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za ten post. Za jakiś czas będziemy zakładać firmę, więc te wskazówki są dla mnie jak najbardziej przydatne.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dodałbym tutaj punkt reklama w internecie i podzieliłbym go bardziej. Jest marketing szeptany (buzz marketing), social media, reklama na blogach, czyli wpisy sponsorowane, reklama w google. Marketing to bardzo szeroki dział i poświęciłbym mu więcej uwagi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe że powstanie osobny wpis na temat reklamy w internecie i tam będzie szczegółowo podzielnowy i opisany

      Usuń
  16. Osobiście wszechobecne banery strasznie mnie irytują. Dobra jest poczta pantoflowa 😂

    OdpowiedzUsuń
  17. Reklama w telewizji i internecie jest najbardziej skuteczna, bynajmniej Moim zdaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy wpis i przydatny dla ludzi, którzy chcą rozreklamować swoje usługi :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Myślę że reklamy w telewizji radiu Internecie są najbardziej skuteczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Gadżety reklamowe-ludzie myślę chętniej wezmą krówkę czy długopis niż ulotkę

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystkie propozycje sa niezwykle pomocne, ja osobiscie stawiam na gadzety ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. W dobie ineternetu chyba najważniejsze jest pozycjonowanie stron.

    OdpowiedzUsuń
  23. Wszystkie wymienione formy reklamy są bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  24. Moim zdaniem reklama w telewizji oraz internecie to takie minimum by zdobyć jakiś klientów.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie mam firmy, więc nigdy nie musiałam myśleć nad jej reklamowaniem, ale lubię, jak firmy mają gadżety reklamowe. Coś z pożytkiem dla potencjalnego klienta :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie znam innych sposobów na dobrą reklamę. Myślę ze wymieniłaś te konieczne jeśli chce się pozyskać klienta to są idealne formy reklamy

    OdpowiedzUsuń
  27. dużą przewaga jest internet

    OdpowiedzUsuń
  28. Według mnie wszystkie te sposoby na reklamę są skuteczne, tylko dużo też zależy od samego hmm... opracowania. Niektóre reklamy są tak nachalne, że bardziej odpychają niż zachęcają - mam tu na myśli szczególnie te w TV czy na Youtube. Co do tablic reklamowych to moim zdaniem to jedna z lepszych form - jakoś najlepiej się je zapamiętuje i często stanowią też drogowskaz do danej firmy np. sklepu.

    OdpowiedzUsuń
  29. Reklama dzwignią handlu,a skuteczna reklama to już calkiem sukces ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak będę kiedyś miała swoją firmę to na pewno zdecyduję się w pierwszej kolejności na reklamę w gazecie, internecie i ulotki ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Dla mnie najwazniejszym aspektem jest dobra relacja ze zleceniodawcą. Reszta sama fajnie się potoczy

    OdpowiedzUsuń
  32. W obecnych czasach to reklama w internecie i social mediach jest najpopularniejsza i przynosi wymierne efekty. Ulotki odchodzą już do lamusa, a reklamy w gazetach to najczęściej cało stronnicowe reklamy dużych koncernów, a nie każdy może sobie na to pozwolić. fajną opcją są ciekawe gadżety reklamowe, w firmie w której pracuje to jest właśnie naszą dźwignią handlu :-)

    OdpowiedzUsuń
  33. coś dla mnie, dobre rady :)

    OdpowiedzUsuń
  34. mysle ze jesli firma chce byc widoczna to powinna stosowac sie do Twoich 6 wymienionych punktow

    OdpowiedzUsuń
  35. Ciężko powiedzieć, każda z propozycji ma swoich odbiorców. Myślę, że ważniejsze od sposobu reklamy, jest sama reklama, czy trafia ona do odbiorców, czy nie.

    OdpowiedzUsuń
  36. Każda z podanych propozycji jest dobra na swój sposób. Wszystko zależy od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć i celu, jaki chcemy osiągnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Jak dla mnie najlepszą formą są ciekawe gadzety reklamowe :) Zawsze jakiś przygarnę :D

    OdpowiedzUsuń
  38. Dobra reklama to podstawa nawet w małym biznesie.

    OdpowiedzUsuń
  39. Na mnie chyba działają najbardziej reklamy na stronach internetowych :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ulotki się u mnie sprawdziły a najbardziej poczta pantoflowa.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, czas nie pozwala mi na każdy odpowiedzieć, ale wszystkie czytam i cieszę się, że zostawiasz po sobie ślad.

Wypowiadając się na blogu zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych.